Pređi na sadržaj stranice
Uživo/Online Uživo
Vremenska prognoza

Suđenje prekinuto, Željko Ivanović bez odgovora o državnim parama za Vijesti

| Postavio/la: Žarko Vujović

Suđenje prekinuto, Željko Ivanović bez odgovora o državnim parama za Vijesti

Suđenje po tužbi Željka Ivanovića protiv Antene M, u podgoričkom Osnovnom sudu, zbog prenesenih tekstova Šekija Radončića, prekinuto je i odgođeno, nakon zahtjeva advokata Antene M Nikole Martinovića za izuzeće sudije Marije Bošković. Konkretan je povod za Martinovićev zahtjev što sudija nije dozvolila odgovor na njegovo pitanje: da li je i koga Vlada Crne Gore štitila kada je odlučila da za, ukupno, cca. 180 hiljada eura, kupi knjige koje su štampale Vijesti.

Martinović je objasnio da je to pitanje, kao i set prethodnih, postavljeno zbog navoda u tužbi, kao i Ivanovićevih tvrdnji u današnjem iskazu, da je Radončićev tekst dio 14- godišnje hajke što je protiv osnivača Vijesti vodi "udružena propagandna grupa", po nalogu vlasti.

Da bi provjerio Ivanovićeve tvrdnje o progonu, punomoćnik Antene M pitao je tužioca za konkretne iznose pomoći Vlade koncernu Vijesti u proteklih deset godina, koji u zbiru prelaze milion eura!? 

Ivanović nije konkretno odgovorio na pitanje advokata da li je medijska kuća čiji je osnivač, u više navrata dobila pomoć Vlade. A, posrijedi su provjerljivi podaci: u 2009.i 2010. godini, na ime oprosta duga Radio difuznom centru, za TV Vijesti 413.312,11 eura, za Radio Vijesti 29.593,23 eura, a onda i Vlada Duška Markovića, u paketu sa drugim TV stanicama, još 200.000 duga; zbog stečaja Begapresa Vijesti su iz budžeta dobile 217.392 eura. Konačno, sudija, kako smo naveli, nije dozvolila pitanje o novcu koji je, na tzv. Užem kabinetu Vlade, u dva navrata izdvojen za kupovinu knjiga što su ih štampale Vijesti.

''Tuženom se ne dozvoljavaju pitanja kojima bi se utvrdili navodi iz tužbe. Ti činjenični navodi moraju biti provjereni u sudu, kako bi se dokazalo da je tuženi imao razloga da vjeruje da su navodi u prenijetom tekstu istiniti'', rekao je Martinović. On je takođe rekao da je sudija dozvolila Ivanoviću da, umjesto konkretnih odgovora na pitanja, iznosi političke stavove i lične doživljaje o sebi i Vijestima kao navodnoj žrtvi režima.

"Kada sud zabrani pitanja kojima se hoće utvrditi činjenice, onda imam opravdan razlog da vjerujem da se postupak ne vodi na objektivan i nepristrasan način" - rekao je Martinović, u obrazloženju zahtjeva za izuzeće. 

Prethodno, jedno od pitanja odnosilo se i na ulogu njemačkog WAZ-a u Vijestima. Iako je na pitanje da li je WAZ bio suvlasnik Vijesti, Ivanović rekao da ne želi da odgovori, ipak je, "kao iznimku", naveo da je saradnja sa WAZ-om prekinuta nakon, tvrdi on, pokušaja vlasti da preko čelnika njemačke kompanije ucijene vlasnike Vijesti kako bi taj list prestao da kritikuje Đukanovića. 

''I tada se desila prava mafijaška ponuda koja se 'ne odbija'. Ponudili su nam 4 miliona eura, tri puta više od vrijednosti našeg udjela, ali smo to odbili i pokazali da ne trčimo za srebrenjacima'', dodao je Ivanović.

Tužilac je izbjegao direktan odgovor na pitanje: da li je WAC kontrolisao finansije Vijesti, dok je bio dio vlasničke strukture kompanije Daily press. Bez odgovora ostalo je i pitanje Nikole Martinovića da li je Ivanović imao poslovne veze sa vlasnikom firme sa Britanskih Djevičanskih Ostrva i još nekih of shore destinacija. Svrha tih pitanja je da se utvrdi status tužioca - da li je on samo progonjeni novinar ili "medijski tajkun", uključen u pobočne biznise i izrazito politički angažovan (Martinović je i tom segmentu posvetio niz pitanja, koja je Ivanović uglavnom izbjegao i ocijenio kao nevezana za konkretan slučaj).

Ivanović smatra da je i razlog nastanka serijala tekstova Šekija Radončića pokušaj da se afera ''Atlas'' stavi u drugi plan. 

''Ivanovićev današnji nastup obrazac je bljutavog llicemjerja. Da nije CKL -a i Jevrema Brkovića, Ivanović i njegove nazovi kolumne bile bi rodno mjesto ad hominem tekstova. On je svoj izraz lišio ozbiljnog sadržaja i sveo se na ruganje, denunciranje i uvrede, baveći se na najprizemniji način privatnošću onih sa kojima se obračunava... I, sad, on, takav, nariče nad sopstvenom povrijeđenošću i tuži zbog duševnih bolova? Bilo bi pravno logično i društveno racionalno zakonom spriječiti osobe, koje su svojim djelom pokazale nesposobnost da spoznaju kategorije čast i ugled, da ovakvim procesima zamajavaju institucije i troše novac poreskih obveznika", rekao je o današnjem ročištu vlasnik Antene M Darko Šuković. 

Ivanović u tužbi traži 10.000 eura odštete zbog toga što je Antena M prenijela tekstove Šekija Radončića ''Voajer i balerina'', koje su objavile ''Dnevne novine''. Istim povodom Antenu M tužio je i istovjetan iznos odštete zatražio Miodrag Perović, takođe osnivač Vijesti.

 

Komentari

Elf,

@Marjan, nijesam sigurna. Komentarisala sam raniju bliskost Radincixa i Ivanovica, ali i izrazila interesovanje za ove drzavne pare. Komentar nije objavljen. I Antena posustaje i gibi principijelnost

Marjan,

E i zbog ovoga poštujem Antenu. Na portalu Vesti bi ispod ove ingormacije bilo hiljadu pljuvačkih postova protiv Darka, Antene, advokata Martinovica. A vi, gospodski, niko od novinara nema obavezu da se pisanjem postova dokazuje uredniku.. svaka cast

Śole,

Kada je bio tužen za povredu časti, Petar Luković je pitao sutkinju kako može da ga tuži za povredu časti čovjek koji nema časti.

Milan,

Meleonče za žrtvu režima. Nije loše. Đe mene neko neće podvrći progonu barem sa sto hiljada.

Ostavi komentar

0/300